Mérjem-e a hirdetéseimet?

Minden bizonnyal érdemes mérni, hiszen van egy mondás is:

"Amit mérünk, az növekszik!"

Az internetes világban nem nehéz mérni ezeket, viszont nem lett még divat, hogy a fizikai hirdetéseket is lehet mérni. Miért? Nem másért, mert megmutatja, hatékony volt-e az adott hirdetési eszköz. Megérte-e költeni rá?

Egyrészt függ, hogy hol hirdetsz. Másrészt, hogy mit hirdetsz. Tegyük fel hozzáértővel elkészítetted a hirdetésed, így biztos maga az ajánlat hatékonysága. A második pont kipipálva. A hol hirdetszre a válasz azért érdekes, mert különböző felületekre, különböző mérési módokat vethetsz be.

hirdetesi stragegy

Egyrészt függ, hogy hol hirdetsz. Másrészt, hogy mit hirdetsz. Tegyük fel hozzáértővel elkészítetted a hirdetésed, így biztos maga az ajánlat hatékonysága. A második pont kipipálva. A hol hirdetszre a válasz azért érdekes, mert különböző felületekre, különböző mérési módokat vethetsz be.

Így a érdeklődők, vásárlók érkezésekor pontosan meg tudod mondani, hogy ki és hol bukkant rá az ajánlatodra! Amivel betért hozzád!

Mivel tudom mérni?

Az online, virtuális világban számos funkció segíti az elemzést. Weboldalon és webshopokban a Google Analytics, feliratkozások, kapmány iránt érdeklődőket mérheted.

Hírlevelek kiküldésekor mára már szinte minden hírlevél küldő rendszer rendelkezik statisztikai elemzővel. Hányan nyitották meg és hányan kattintottak gombra a kiküldött levélben. Ezek is okos mérések.

Offline azaz a valós világban alkalmazható eszközök a nyomdai anyagok, újságok, stb.. Ezeknél az ajánlattal együtt miért ne lehetne egy egyedi azonosítót feltüntetni vagy egy feliratkozást kérni. A célközönségtől függ, mennyire lehet internetre terelni az olvasót. De mindenképpen könnyebb dolgod lesz, ha képes vagy rendszerben gondolkodni.

  • Mennyi érdeklődőt hoz neked ténylegesen?
  • Mennyit profitálsz ezekből vevők szintjén?
  • Hogyan tudod melyik hirdetés mennyire volt hatékony?

Lássunk egy gyors példát:

Tegyük fel hirdetsz 15.000 Ft-ért ott, ahol mindenki! A hirdetésedet látja 2000 ember, de ebből csak 10 érdeklődő jön be az üzletbe és csak 2 fog ténylegesen vásárolni az 5.000 Ft-os termékből.
Ez szummázva: (2 x 5.000) = 10.000 - 15.000 = -5.000 Ft

Vagy tegyük fel hirdetsz 10.000 Ft-ért egy adott célközönségnek, akik érdeklődőek a témában és nem látja csak 40 ember, de ebből a 40 emberből 35 bejön a boltba és 30 vásárolni is fog az 5.000 Ft-os termékből.

Szummázva: (30 x 5000) = 150.000 - 10.000 = 140.000, ha jól számolom, már pedig jól, mert elég sokszor készítek tervet és eredményelemzést.

Elmondhatjuk, hogy sokkal de sokkal hatékonyabbak a minőségi hirdetések? IGEN!

Köszönöm, hogy időt szántál ezen tapasztalatok megértésére. Így már tudod, hogy miért éri meg elemezni és mérni. Hiszen csak az növekszik, amit mérünk..

Közzétéve: 2018. április 29.

Most megosztom >>
cropped-UJ-LOGO-2017.png

Ezeket tudod már?

szorgos_miert a google

Miért bízom a Google-ban?

Miért a Google? Világmárkával dolgozhatok… Az elmúlt 9 év alatt igen aktívan tanultam a legújabb weboldal készítő technológiákat. Mivel minden rendszer törhető, ez is számokból

Tudni akarom >>
szorgos_ha haromszog

Háromból kettőt választhatsz!

A “HA háromszög” Nemrégiben rátaláltam egy könyvben erre a diagramra, amely a következőt összefüggést szemlélteti nagyszerűen: Ha kettőt választhatsz… Te melyik kettőt választanád a háromból??

Tudni akarom >>

Legutóbbi alkotások: